content marketing
door brainies
zodat je online ook iets moois te vertellen hebt
content marketing .
de verschillende doelen van content marketing
Content marketing heeft eigenlijk 3 doelen. Content marketing draagt bij aan zoekmachine optimalisatie (SEO) en zorgt voor een hoge organische ranking en positie in zoekmachines (zoals Google). Ten tweede moet de content op de website natuurlijk aansluiten bij de doelgroep zodat zij uiteindelijk gaan converteren. Het levert dus ook een bijdrage aan conversie optimalisatie. M.a.w. de correcte content helpt bezoekers om eerder tot conversie over te gaan. Ten derde kan content marketing ook bijdragen aan de branding van jouw merk. Door het creëren van pakkende content blijf jij “top of mind” bij jouw doelgroep.
wat is content marketing?
trek de juiste doelgroep aan met tekst, foto en/of video
Content Marketing is een vorm van marketing, gebaseerd op de gedachte dat relevante en waardevolle content (zowel in tekst als beeld) een middel is om de juiste doelgroep aan te trekken, aan je te binden en tot interactie aan te zetten (te laten converteren).
Mensen zijn beter geïnformeerd dan ooit en zijn voortdurend op zoek naar informatie. Ze bepalen zelf wat relevant, geloofwaardig en waardevol is. En hebben daar steeds minder traditionele media bij nodig. Daarentegen wordt wel steeds meer waarde gehecht aan de online mening van anderen. Social Media spelen hierin ook een belangrijke rol. Online content wordt steeds belangrijker. Mensen delen informatie en ervaringen makkelijk online, via social media, maar ook nog steeds gewoon via mail. Als je als bedrijf in staat bent je naam aan zulke gedeelde content te verbinden, verbindt je je ook met die afnemers.
Content marketing kan voorkomen in de vorm van teksten. Bijvoorbeeld online op een website, maar ook offline in een tijdschrift of op een billboard. Daarnaast kan kan content marketing ook voorkomen in de vorm van fotografie, video en/of animaties. Wat hierin de juiste keuze is, hangt af van de doelgroep de jij wilt bereiken.